Интериорът на Porsche Cayenne Electric e ода за екраните

Дори на снимки този интериор прилича по-скоро на гигантска неонова реклама във Вегас

Пламен Георгиев,
Porsche Cayenne Electric

Porsche

Cayenne на ток ще се случи, въпреки че Porsche реши да насочи отново вниманието си към ДВГ. До края на годината очакваме да видим първия електрически Cayenne, а подгряващата кампания за дебюта му влиза във финалната си фаза с разкриване на интериора на автомобила. И с това започват изненадите, макар вероятно те няма да се приемат радушно от всички фенове на марката.

Причината е, че целият интериор е доминиран от „най-голямата дисплейна площ“. Да, в Китай този тренд е изключително популярен, дори е издигнат в култ, но Porsche продава все по-трудно там, затова акцентът би следвало да е към старите пазари, а именно Европа и САЩ. А на Стария континент, както вече би следвало от компанията да са получили достатъчно обратна връзка, клиентите по-скоро си падат по old school задвижването и оборудването.

Въпреки това, новото Porsche ще пее ода за дисплеите. Започва се с 14,25-инчовото приборно табло и опционалният 14,9-инчов екран за пътника, които обграждат така наречения „Flow Display“. Този извит 12,25-инчов OLED дисплей се простира надолу по централната конзола и помещава повечето от контролите за климата. Остават няколко физически превключвателя, макар и много по-малко, отколкото в настоящия Cayenne с ДВГ.

Porsche

За разлика от Taycan, с отделните си централни екрани, Cayenne Electric ги обединява в едно цяло, създавайки впечатление за огромен сгъваем телефон. Пред широкия дисплей е разположена поставка за ръце, което би трябвало да улесни използването както на долната част на екрана, така и на съседните превключватели. Централният вентилационен отвор е преместен в горната част на арматурното табло.

Тук трябва да добавим и head-up дисплея с добавена реалност и ефективен дисплей размер от 87 инча, проектиращ стрелките за воденето на водача по навигация в зрителното му поле.

Режимите на настроение (Mood Modes) съчетават светлина, температура, звук и функциите на седалките, за да създадат различни отличителни атмосфери – независимо дали за да подпомогнат релаксацията и концентрацията или за да подобрят допълнително шофирането.

Porsche ще предложи и най-големия си панорамен стъклен покрив, разделен на девет сегмента, които могат индивидуално да превключват от непрозрачност към прозрачност с натискане на бутон. За разлика от повечето стъклени покриви, този все още се отваря отпред, като конвенционален люк. Два допълнителни полупрозрачни режима – „Полупрозрачен“ и „Удебелен“ – осигуряват съответно 40 и 60 процента непрозрачност. Всички това става благодарение на чрез електрически контролирано течнокристално фолио.

Porsche Cayenne Electric Porsche дисплеи